WillSmile

Jag vann! ;D

Publicerad 2012-05-26 01:07:20 i →Dans

Det var en tjej som har en dansblogg som jag läste, hon delade ut två biljetter till Marikas show "Flashback - en dansresa genom tiderna" (som är nu på söndag) då man skulle skriva om sitt bästa dansminne! Och den bästa vann då dessa två JAG SKREV självklart om historien om hur jag började dansa :) Vet inte om jag har nämt den för er..Jo maybe! men så här blev de;
Mitt bästa dansminne är ifrån år 2006!! En dag jag ALDRIG kommer att glömma! Verkligen Aldrig!!
År 2006 såg jag dans på riktigt, på Dansens hus, Bounce Streetdance Companys 'Insine in the brain'.
Innan frågade min mamma om jag ville följa med på en dansshow, och jag tänkte ".......dans????" Då hade jag absolut inget intresse i dansen. Dans såg jag som att man bara rörde lite på sig, inget mer med det, men jag följde med på det ändå för jag gillade att umgås med min mamma!
Sen kom kvällen. Jag satt i publiken några rader ifrån scenen och jag hade No words efter det var slut. Kommer ihåg att jag satt kvar i stolen helt stum och kunde knappast säga någonting. Efter det sa jag att jag skulle börja dansa, punkt slut! Inget annat!
Det var det bästa som någonsin har hänt mig, både i mitt liv och i dansen.
Av en ren slump följde jag med och nu är dansen hela mitt liv. Innan showen hade jag inget självförtroende, inget liv, jag var bara ett barn med inga mål i livet.
Jag älskar att dansa, jag lever för att dansa. Jag har funderat mycket på vem jag skulle vara om jag inte skulle ha varit på dansens hus den dagen..Men idag lever jag för den jag är och ångrar absolut inte att jag satte mig i den stolen :)



mhihi sen började jag hos Chistopher åren senare!! av en ren slump fick jag han oxå som tränare.. tog feminine vibe bara för att jag var inne i en period..och de lät det mest lockande, ville inte börja med street eller hip hop ville ha något "nära mig" för jag var väldigt feminin av mig under den perionden!
Så de fanns två kurser i nyb, han hade en & en tjej hade den andra..och hon..jag vet inte haha hennes motivation om kursen skrämmde mig! så jag chansade på Chris..var sjukt osäker om jag skulle börja eller inte..
And here I'm :) nnn' glaaadare kan jag intöö bliiii♥ tacksam!

Live The Life You Love
Love The Life You Live

Dance to the people♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa Sandberg

BAM Här är allt jag har i mitt huvud! Jag har ingen gräns där jag skriver för mycket eller för lite av något. Följ lilla mig som absolut inte är som alla andra ungar i min ålder. Jag är 16 år och bor i Sthlm, sliter röven av mig för att bli en GRYM dansare. Modellbranchen? Maybe maybe Jag skriver mycket bla om stil, shopping, tips, musik mm och Självklart DANS så ja, Min Vardag helt enkelt när jag har någonting att förmedla! :) LET'S DO IT, PEOPLE!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela