WillSmile

Charleston!

Publicerad 2011-09-29 18:19:18 i →Dans

Haha det va inte det lättaste att dansa charleston kan jag säga!
I onsdags så var vi på Kungliga Operan för studiebesök, vi fick guid tur och sedan så fick vi kolla på när balettdansarna hade "uppvärmning"! Shiit så gryymt! Och det såg coolt ut oxå, de va de som fick mig att se en annan bild av de, Dom hoppade i splitt jag vet inte hur högt. DE SKA JAG KUNNA skiter i.........! Jag har sätt balett många gånget i mitt liv men det dära, no words! ..... + jag måste säga att en av killarna va asiat, och humalahumala han va fin!

IAF sen var de Charleston i skolan! haha omg, de va inte de lättaste man gjort kan jag säga!
Charleston är den dansstilen som de dansade på ca 1920 talet, och ut av de så kom bla Liny hopp! Så de va liite likt de (:
Charleston finns i "vit och svart" (människo indelning på de talet) och vi körde svart, vet inte skillnade mellan dom två "stilarna" och haha vi alla höll på att garva på oss när läraren började visa stegen, iaf 'fågelskrämmaren' och 'gorillan', crazy haha! *dom härmade saker/djur rätt så mkt* Mmen vi alla fick ett gott skratt och vi alla gjorde så gott vi kunde! :D

Kan visa en video på hur de ser ut att dansa Charleston :) ;
fast vi hade inte så "stelt" vi hade mer 'hopp' och 'gung' i våran om man kan säga så

haha fågelskrämmaren på 0:36!

Peaace! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa Sandberg

BAM Här är allt jag har i mitt huvud! Jag har ingen gräns där jag skriver för mycket eller för lite av något. Följ lilla mig som absolut inte är som alla andra ungar i min ålder. Jag är 16 år och bor i Sthlm, sliter röven av mig för att bli en GRYM dansare. Modellbranchen? Maybe maybe Jag skriver mycket bla om stil, shopping, tips, musik mm och Självklart DANS så ja, Min Vardag helt enkelt när jag har någonting att förmedla! :) LET'S DO IT, PEOPLE!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela